Vânzarea de servicii vs schimbarea mentalităţii clienţilor
ianuarie 18, 2011 in Exclusiv, Interviuri
Un interviu cu Odette Nestor despre activitatea complexă, mereu pusă sub semnul rigorii şi a corectitudinii, în calitate de director financiar în cadrul Regent Casino.
Cum se desfăşoară o zi de lucru la Regent Casino în calitate de director financiar?
O zi obişnuită începe la ora 7.00 dimineaţa până târziu pe la ora 23.00, uneori chiar şi 2.00-3.00 dimineaţa a doua zi. În cel mai bun caz, o astfel de zi se termină în jurul orei 20.00, când ajung acasă şi familia mă întreabă uimită: „S-a întâmplat ceva în neregulă?”.
De cele mai multe ori activităţile pe care le desfăşor depăşesc cu mult atribuţiile stipulate în fişa postului. Experienţa acumulată anterior în acest domeniu m-a determinat să mă implic şi în alte activităţi şi să fac mai mult decât presupune acest job din punct de vedere administrativ, dar nu numai. Am în spate 11 ani de experienţă în domeniul turismului şi încă trei, în cazino. Alături de colegii mei, selectaţi ca şi mine cu o experienţă destul de vastă, am contribuit la dezvoltarea acestei afaceri şi la consolidarea brandului Regent Casino pe piaţa de profil. Astfel, la numai un an de la deschidere, cazinoul nostru a reuşit să se impună rapid printre cazinourile Bucureştene.
Dar din punct de vedere al pregătirii financiar-contabile?
Strict, din punct de vedere financiar-contabil, activitatea pe care o desfăşor aici este diferită de cea a altor tipuri de afaceri, mai ales în privinţa operaţiunilor, la acestea se adaugă întocmirea de rapoarte, analizarea contractelor, a furnizorilor. Însă, mai întâi de toate, trebuie să înţelegi sistemul. Având un rulaj important, responsabilităţile sunt mult mai mari, atenţia este maximă, iar corectitudinea şi rigurozitatea sunt o necesitate.
În plus, noi nu vindem servicii, ci oferim entertainment sub forma unei experienţe complexe de joc, şi mizăm pe o schimbare de mentalitate a jucătorilor, iar ideea preconcepută că într-un cazino se întâmplă doar lucruri ilegale să dispară.
E clar, munca şi responsabilităţile sunt enorme. Şi totuşi, ce vă motivează să vă continuaţi activitatea aici?
Nu pot nega că motivaţia financiară este destul de puternică, însă chiar fac totul cu pasiune aici. As putea spune că jobul într-un cazino este diferit de altele, are un fel de magie aparte, care te invăluie şi nu te lasa sa stai deoparte… nu te poţi rupe total de această lume. In plus, provocarea este mare, iar spiritul de aventură este ceva ce nu găseşti oriunde.
Dacă ar fi să schimbaţi sau să îmbunătăţiţi ceva în această industrie a gamblingului, despre ce anume ar fi vorba?
În momentul de faţă, în mod cert, legislaţia, de la A la Z, care e deficitară nu numai pentru mediul privat, ci şi pentru cel bugetar. S-ar putea obţine mult mai multe lucuri benefice acestei industrii dacă totul s-ar gândi temeinic şi concret, cu implicarea unor oameni din interiorul sistemului sau a unor oameni care sunt cu adevărat interesaţi de modul în care funcţioneză acest domeniu. În plus, legislaţia noastră este interpretabilă şi adesea sunt solicitată pentru lămuriri de însuşi acei oameni care au creat-o.
Cum reuşiţi să vă detaşaţi în timpul liber de această atmosferă?
Ţinând cont de faptul că, în această activitate, angajaţii bărbaţi domină, am şansa unei familii care mă înţelege, care m-a susţinut în tot acest timp şi continuă să o facă. Încă un motiv în plus să vin liniştită la serviciu şi să mă concentrez strict la ceea ce am de făcut aici. De asemenea, pentru că am lucrat în domeniul turismului destul de mult timp, am avut ocazia să călătoresc în mai toate colţurile lumii, iar microbul acesta, al călătoriilor s-a păstrat.