Mehmet Akin, general manager la Mirage Games: ”Adaptarea la cerințele clienților este primordială pentru noi”

februarie 1, 2011 in Interviuri

La șapte ani și jumătate de la deschidere, cazinoul Mirage se reorganizează. Condițiile economice dificile, mărirea substanțială a taxelor și modificarea cadrului legislativ pe segmentul jocurilor de noroc i-au împins, rând pe rând, pe operatorii de profil să renunțe la businessurile lor din acest sector. În ciuda tendinței generale de a accepta cu resemnare soarta crâncenă, managerii cazinoului Mirage nu au vrut să-și îndrepte afacerea către ghilotina gambling-ului românesc. Mehmet Akin, general manager la Mirage Games, ne-a povestit noua strategie, menită să susțină cazinoul cât mai departe de naufragiu.

Cum a fost primul contact cu lumea gambling-ului? Care este background-ul dumneavoastră în această industrie?

Am lucrat în cadrul grupului Princess începând din anul 1993 în cazinourile din Ankara, Istanbul, Ayvalik și Bursa. Odată cu închiderea tuturor cazinourilor din țara mea natală, prin dispozițiile legislative din 1998, compania m-a trimis în România să lucrez la subsidiara din București. Atunci când am ajuns aici erau deschise trei cazinouri Princess în Capitală și am lucrat în toate trei pentru o perioadă. După patru ani am plecat în Bulgaria, unde am lucrat timp de un an în cazinoul Princess din Plovdiv. După această perioadă am revenit la București și împreună cu domnul Metin Sengul, care până atunci fusese directorul general al cazinourilor Princess în România, am deschis cazinoul Mirage. Am fost alături de domnul Metin din primul moment pentru dezvoltarea acestui business, care până acum două luni a fost un cazinou în adevăratul sens al cuvântului, cu live games și sală de jocuri electronice. În urmă cu două luni Mirage a devenit un cazinou de slot machines.

Care este strategia Mirage Games în prezent? Cum va evolua compania dumneavoastră în perioada următoare?

Adâncirea crizei economice din România ne-a determinat să transformăm cazinoul într-unul de slot machines, sperăm că va fi doar o măsură de scurtă durată. Aici, cele mai afectate afaceri au fost cazinourile din cauza suprataxării impuse anul trecut de stat pe acest segment. Nici noi nu am fost feriți de impactul dur al modificărilor legislative, iar acest motiv a stat la baza deciziei de transformare a cazinoului Mirage. Cu toate acestea, sala de jocuri păstrează aceleași standarde înalte în serviciile oferite, exact ca înainte de reorganizare. Astfel, ne ridicăm la nivelul celorlalte cazinouri live games pentru că nu am făcut rabat la calitatea serviciilor destinate clienților și nici în privința aparaturii. Încercăm să ne ridicăm și acum, ca și înainte, la așteptările jucătorilor și să le asigurăm o atmosferă de joc plăcută, relaxantă și să le oferim cât mai mult entertainment.

De altfel, criza economică a lovit dur toate cazinourile din România. Iar efectele se văd peste tot. De exemplu, o companie ca Princess care are o rețea de peste 100 de cazinouri în 40 de țări din lume a fost nevoită să se retragă de pe piața românească după 15 ani de activitate. Deși avem un exemplu atât de grăitor, nimeni nu se întreabă de ce o companie reprezentativă la nivelul industriei mondiale de gambling a închis toate cele trei cazinouri de aici și, chiar dacă ar fi avut susținere din partea acționariatului, managerii au preferat să se retragă. După ce au plecat de aici, cei de la Princess au făcut investiții de 120 de milioane de euro pentru deschiderea unui cazinou în Macedonia. De ce acești bani au fost investiți în Macedonia și nu în România, unde ei au lucrat atâta timp? Aceasta este o întrebare pe care ar trebui să și-o pună autoritățile odată cu evaluarea efectelor noului sistem de taxare. Am ținut să fac aceste precizări pentru că mi-am început cariera în acest domeniu în cadrul grupului și, de asemenea, domnul Metin Sengul, actualul meu superior, care a avut o funcție de conducere în cadrul concernului Princess. Eu îl respect foarte mult pe patronul meu, domnul Metin Sengul, iar dânsul, la rândul lui, îl respectă și stimează foarte mult pe domnul Sudi Ozkan, patronul Princess din întreaga lume, pe care îl consideră superior tuturor patronilor din lumea jocurilor de noroc. Pe noi ne-a afectat faptul că Princess-ul s-a retras de pe piața locală și ne întrebăm acum cine și de ce a susținut aceste legi atât de drastice pentru industrie. Sunt curios dacă există anumite părți implicate și dacă sunt mulțumiți de stadiul la care a ajuns acest sector.

Dacă unii dau vina pe criza economică, alții pe legislație sau pe taxele impuse, sunt și voci care blamează managementul prost pentru eșecul afacerilor din industria locală a jocurilor de noroc. Care dintre aceste aspecte a dat lovitura de grație ce a dus la prăbușirea acestui segment?

Este adevărat, că nu putem considera criza ca fiind țapul ispășitor pentru toate problemele întâmpinate de jucătorii din acest domeniu. Și managementul are un mare aport, în plus sau în minus, asupra activității. În acest moment vedem o serie de schimbări în piață. Cazinourile conduse de israelieni au o situație mai bună decât celelalte pentru că managerii lor mizează și pe turiștii de gambling, astfel că organizează o serie de excursii pentru sute de străini dornici să joace în cazinourile românești. O asemenea atitudine îi ajută să poată depăși mai ușor situația. Dacă nu ar fi fost condițiile economice atât de dificile și nici taxele atât de mari, poate că nici managerii israelieni nu ar fi făcut eforturi să aducă grupuri de 100-200 de persoane în fiecare săptămână să joace în cazinourile din România. Asta nu înseamnă că noi ne complacem cu situația și ne plângem de milă. Pentru a ne menține în acest segment facem absolut tot ce ne stă în putință. Astfel, încercăm să menținem o relație foarte strânsă cu clienții, ne bazăm pe echipa Mirage Games, care lucrează într-un stil profesionist și care este în permanentă legătură directă cu clienții, totodată, ne axăm și pe servicii de înaltă calitate, pe entertainment, organizăm petreceri, tombole și promoții. Vrem să ne menținem clienții și să ne asigurăm că cei care pășesc pentru prima dată la Mirage Games vor reveni cu același entuziasm, siguri că vor găsi aici o atmosferă cât mai plăcută. Adaptarea la cerințele jucătorilor este primordială pentru noi. Reorganizarea aduce și o strategie agresivă, menită să ducă la dezvoltarea afacerii. Totodată, vrem să facem schimbări radicale în viitorul apropiat și să ne surprindem plăcut clienții prin tot ceea ce le oferim. Ne dorim ca și concurența să rămână uimită de modificările pe care le vom implementa pentru a ne menține pe linia de plutire. Și angajații noștri au reacționat pozitiv și vor să ne susțină în demersul nostru de a face tot ce ne stă în putință să rămânem în picioare în aceste vremuri tulburi. De fapt, prefer să îi numesc familia Mirage, și nu echipa Mirage, pentru că sunt conștient că fiecare are o contribuție la buna desfășurare a activității, indiferent de funcție. Doar împreună putem reuși, astfel că nu îmi pot însuși singur nici eșecul, dar nici succesul, deși cred că vom reuși să ne atingem țelul.

Care vor fi următoarele linii de dezvoltare pe care le aveți în vedere în viitorul apropiat?

Pe lângă fidelizarea clienților, vom continua organizarea de loterii zilnice, săptămânale și pentru luna februarie pregătim o loterie surpriză, dar cea mai mare dorință a noastră este ca cei care ne calcă pragul să uite de griji, de problemele zilnice și de criza economică astfel încât să se poată deconecta și să se bucure cât mai mult de atmosfera creată special pentru ei.

Am observat că sunt foarte mulți clienți care vin în cazinou doar din plăcerea de a juca, nu neapărat pentru suma pe care ar putea să o câștige. Mulți dintre ei ajung să se așeze la unul dintre aparatele de joc și să se deconecteze total de problemele de zi cu zi.

Care este oferta de jocuri a Mirage Games?

Am încercat să achiziționăm cât mai multe variante din toate jocurile electronice care sunt acum pe piață. În prezent avem 95 de aparate în sală, de la companii precum Atronic, EGT, Novomatic sau Alfastreet. Am optat pentru o gamă diversificată și cu jocuri cât mai noi pentru a veni în întâmpinarea tuturor clienților, pentru că am observat că sunt anumiți jucători care au devenit fideli unui producător și preferă să joace doar la slot machines-urile companiei respective. Atunci când s-a închis departamentul de live games erau 50 de aparate electronice, iar în cele două luni am achiziționat încă 45 de slot machines și nu vrem să ne oprim aici. După Anul Nou vizăm o altă extindere a numărului de aparate pentru a acoperi toate cerințele. Nu ne gândim, totuși, să rămânem o perioadă lungă de timp ca un cazinou de slot-uri, iar în scurt timp plănuim să ne întoarcem la live games și să ne reluăm locul în rândul cazinourilor de live games din București.

Ce mesaj vreți să transmiteți cititorilor revistei ”Casino Inside”?

Acum facem abia primii pași alături de dumneavoastră și am ales să ne continuăm drumul împreună cu revista ”Casino Inside” pentru că se adresează jucătorilor, celor care fac parte din această industrie, dar și celor care vor să descopere farmecul jocurilor de noroc, fiind o publicație de specialitate, aceasta ține cumva pulsul acestui sector. Pe această cale, îi invităm pe cei interesați să ne viziteze și să testeze serviciile oferite de noi, pentru că suntem convinși că vom reuși să ne ridicăm la nivelul așteptărilor lor, chiar dacă vin pentru prima dată la noi, după ce citesc acest articol. Sunt convins că nimeni nu va regreta că ne-a cunoscut și, deși în segmentul nostru este prezent spiritul de concurență, acesta acționează constructiv, pentru că fiecare dintre noi vrea să facă ceva mai bun pentru cazinoul lui.