Aparatele pentru jocuri au success pentru că există oameni care joacă!

iunie 22, 2011 in Wog

Iată câteva secrete pentru a avea un bar plin cu amatori de jocuri. Nu e vorba de băuturile pe care le vinzi, ci de aparatele pentru jocuri pe care le ai. Faceţi cunoştinţă cu Gaminator. Se va întoarce!

Titlul pare că dezvăluie totul deşi eu cred că că sunt mai multe aspecte decât aţi putea crede. De ce sunt barurile pline, pline, iar cele goale sunt goale; chiar dacă se afla pe aceeaşi stradă şi vând aceleaşi băuturi? Îndrăznesc să spun că barurile pline sunt pline pentru că sunt oameni înăuntru. Dacă aţi avea posibilitatea să intraţi într-un bar plin şi unul gol, pe care l-aţi alege?

Îmi amintesc că am luat parte la realizarea unui sondaj de opinie între jucători într-un bar în partea central vestică a SUA acum câţiva ani. Ne-am petrecut o zi punându-le întrebări celor mai buni jucători dintr-o serie de cazinouri; accentul s-a pus pe aflarea motivului pentru care un jucător ar încerca să joace la o maşină pe care nu a mai folosit-o. Să fie vorba de grafică, de sunetul pe care îl scoate, de formă, de felul cum afişeaza clasamentul sau de un alt motiv ascuns la care noi nu ne gândisem? Cel mai frecvent răspuns a fost acela că jucătorii erau tentaţi să încerce o nouă maşină dacă vedeau un alt jucător câştigând la ea. Logica îmi spune că un jucător poate câştiga doar dacă joacă. Prin urmare, şansele ca cineva să încerce o nouă maşină pentru prima dată dacă altcineva a jucat înainte (şi a câştigat). Acest lucru explică într-o oarecare măsură avantajul pentru operatorii de aparate de joc care intră pentru prima dată pe o piaţă. Efectul intrării primul pe o piaţă poate dura câţiva ani, dar nu pentru totdeauna.

Cel mai popular aparat pentru jocuri din România din ultimii doi ani a fost Austrian Gaming Multi Gaminator (Novomatic, cum îl ştiu cei mai mulţi). Mergând într-un cazinou cu multe Gaminator, mereu vezi oameni câştigând. Sunt multe motive pentru asta; să încercăm să analizăm acest fenomen puţin.

Primele jocuri Gaminator şi Hotspot aveau între 5 şi 9 linii, iar jucătorii puteau juca 100 de credite pe o linie. Alţi constructori nu permiteau jocul a 100 de credite pentru o linie şi doar puţine jocuri aveau între 5 şi 9 linii. Din cauza limitei de 100 de credite, Gaminator se puteau instala cu mai puţin credit decât altele, dar aveau acelaşi pariu sau maxim. În consecinţă, Gaminator aveau mai puţin credit decât celelalte aparate. Un credit redus împreună cu 5-9 linii dădeau posibilitatea jucătorilor cu posibilităţi mai reduse să joace mai mult decât pe aparatele cu credit mai mare şi linii mai multe. Dacă un jucător are 100 lei la dispoziţie să joace şi joacă un joc de 9 linii cu un credit pe linie, şi un credit în valoare de 0,05 lei (5 bani), el poate juca foarte mult. Mai mult decât atunci când ar juca un joc cu 21 de linii şi un credit de 0,10 lei. De reţinut că pariul maxim la Gaminator este 900 lei la un joc de 9 linii, ceea ce oricum e mai mult decât la alte aparate cu 21 de linii, unde e 210 lei. Nu îi pot condamna pe constructorii de aparate de joc că au fixat pentru Gaminator o valoare mai mică a creditului decât la alte aparate de joc. În consecinţă, Gaminator asigură mai multe jocuri pe zi. Dacă jucătorii joacă de mai multe ori, se întâmplă mai des să câştige, prin urmare îi poate determina pe cei care nu au mai jucat să încerce. Ţineţi cont că vorbesc despre trecut; ştiu că lucrurile s-au mai schimbat şi că există o mare varietate de jocuri chiar cu posibilităţi de pariu maxim mult mai mari. Dar cu siguranţă a ajutat Gaminator să devină povestea de succes care este astăzi. Însă ideea este: aparatele de jocuri au succes pentru că oamenii joacă.

Spre deosebire de celelalte jocuri disponibile, Austrian Gaming nu permite managerilor aparatelor de jocuri să doteze jocurile cu Player Return Percentages mai mici de 92%. De fapt, majoritatea cazinourilor au instalat sisteme cu 94% procent de înapoiere pentru jucători  (ceea ce înseamnă că unele jocuri ale Multi Gaminator returnau un uluitor procent de 96%), lucru de necrezut în ziua de azi. Credeţi-mă când spun că un Time On Device Player este inseparabil de majoritatea cazinourilor, se simte diferenţa dintre a returna 90% şi 94%. Citesc uneori articole, unele chiar foarte bune, despre efectul unei returnări mai mici asupra câştigurilor cazinoului; în ultima vreme, moda este să dovedeşti că o returnare mai mică este mai bună pentru veniturile cazinoului. Acest lucru poate fi adevărat pentru aparatele care nu atrag jucători Time On Device, iar opusul pentru cei care atrag. Un jucător care joacă 0,05 lei într-un joc cu 9 linii şi una sau două credite pe linie va percepe diferenţa dintre 90 şi 94%. Nu în mintea sa, ci în portofel! De dragul discuţiei, să urmărim impactul Player Return Percentage asupra timpului de joc al unei persoane care intră în cazinou cu 50 lei în buzunar. La jocul cu 90% , un jucător poate juca, teoretic, 1.111 jocuri cu cei 50 lei. Chiar şi în jocurile mai dure, sunt destule şanse ca să câştige vreo două jocuri bonus. Dacă jucătorul cu ai săi 50 lei joacă un joc Return To Player cu 94% şi acelaşi pariu, el poate juca 1.851 jocuri. Asta înseamnă cu 66% mai multe jocuri cu aceeaşi sumă de bani (şi prin urmare cu 66% mai mult timp de joc) . Dacă jucătorii pot juca mai multe jocuri dar pentru aceiaşi bani, creşte posibilitatea de a primi jocuri bonus. Jucătorii îi văd pe alţii cum câştigă deci creşte şansa ca şi ei să dorească să încerce. Jocurile de succes scot bani pentru că sunt jucători care joacă.

Austrian Gaming, din câte ştiu eu, a fost primul dintre furnizorii de prima mână care şi-a dotat aparatele cu un buton “auto-play”. Prin urmare, jucătorul, căruia îi place să câştige jocuri bonus, poate juca la un singur aparat cu două credite pe linie sau două aparate în acelaşi timp pentru un credit pe linie cu aceiaşi bani. Aceasta din urmă creşte şansele ca jucătorul să câştige jocuri bonus de două ori. Mergând prin cazinouri cu multe aparate pentru jocuri, puteţi vedea că ele se învârt dar jucătorii sunt în altă parte. Doar când jucătorul câştigă jocuri bonus el se poate întoarce la aparat în modul “auto-start”; acesta este momentul lui de glorie. Jucătorii vor fi mereu în spatele aparatelor cât ele se învârt, dar nu şi în timpul unui joc normal. Jucătorii îi văd pe alţii cum câştigă deci creşte şansa ca şi ei să dorească să încerce.

Nu este temă de discuţie în acest articol, dar în afară de a atrage Time On Device Players, mulţi Gaminator atrage mai ales jucători. Aceşti jucători nu sunt interesaţi de time on device, ci de elementele schimbătoare ale jocului. A ajunge la implicare emoţională şi apoi având diverse elemente care te scot din încurcătură, sunt lucruri care îl ajută pe jucător să puncteze. Faptul că acelaşi tip de jocuri se găsesc în seria Time on device şi the Gambler sunt cheia succesului Multi Gaminator.

Sunt multe de învăţat din Austrian Gaminator. În mod evident jocurile au prins la public timp de mulţi ani (şi încă o fac), lucru ce nu ar fi fost posibil fără un concept matematic care să stea la baza Time on device şi the Gambler. Noile jocuri vor avea succes doar dacă vor exista jucători; asta nu se va întâmpla dacă lansezi un nou joc fără promovare adecvată.

Foarte des jucătorii află de existenţa unor noi jocuri din întâmplare; acesta nu este un mod optim de prezentare a unui produs. Întreabă-te înainte de a lansa un joc următoarele lucruri:

–         Este stafful bine informat astfel încât să poată răspunde tuturor întrebărilor clienţilor?

–         Vor observa jucătorii apariţia pe piaţă a jocului?

–         Cum vor fi jucătorii încurajaţi să încerce noul produs?

Pentru toate întrebările de mai sus furnizorul are un rol foarte important. Până la urmă, succesul unui joc este la fel de important şi pentru furnizor şi pentru operator. Scopul nu este de a face un joc cât de profitabil se poate, ci cât de popular se poate. Profitul este important, dar nu ar trebui să fie principalul factor când se lansează un nou joc. Nu uitaţi, succesul vine dacă jucătorii joacă. Totul ţine de popularitate.

În primul rând şi cel mai important, fiţi siguri că primul pariu nu este prea mare. Minim după părerea mea este un credit când se joacă pe o linie (lucru total diferit de valoarea creditului). Dacă pariul minim este prea mare, nu veţi putea juca atât de mult încât să-l faceţi popular. Dacă noului joc i se asociază ideea de câştig progresiv, acest lucru dă siguranţa unui pariu minim care va aduce clar câştig progresiv, şi acest lucru este convenabil jucătorilor. Majoritatea jucătorilor ar trebui să aplice metoda pariului minim necesar pentru a-şi asigura câştigul progresiv. De obicei, pariul maxim este prea mare. Minimul şi maximul unui pariu îi influenţează popularitatea!

Odată ce s-a decis minimul şi maximul pariului, (pentru jocuri progresive), trebuie să te asiguri că personalul tău cunoaşte foarte bine jocul. În România, unde trebuie mai întâi să aştepţi aprobabrea Guvernului pentru a activa jocul, este destul de uşor. Personalul tău se poate acomoda cu aparatul de joc, înainte să se obţină aprobarea finală. Pune credit de 1.000.000 şi dă voie personalului tău să joace. Dă-le voie şi jucătorilor să joace! Deconectează sistemul de plată şi dă voie personalului tău şi jucătorilor să încerce aparatul gratis! Ai să fi surprins cât de eficient este acest truc pentru familiarizarea personalului tău cu noul joc care desigur va avea un mare efect şi asupra jucătorilor.

Dacă jucătorii pot juca pe gratis, bineînţeles că vor merge pe mize maxime.

Dacă aleg pariurile maxime, vor avea parte de premii excepţionale (dar nu în bani). Uită-te la jucătorii care câştigă premii mari şi ce crezi? Jocurile de succes fac o grămadă de bani pentru că jucătorii le joacă!

Dacă tehnologia îţi permite să dai premii puncte jucătorilor, oferă un premiu de patru ori mai mare şi asigură-te că anunţi acest lucru foarte tare şi foarte clar. Dacă tehnologia îţi permite să oferi credite promoţionale, oferă promoţionale pentru primul joc şi asigură-te că anunţi acest lucru foarte tare şi foarte clar. Adaugă şi un jackpot misterios doar pentru noile jocuri pentru perioada de introducere a jocului şi asigură-te că anunţi acest lucru foarte tare şi foarte clar.

Împreună cu suplinitorul, managerul aparatelor de joc este responsabil de promovarea jocului. După asta, jocul lucrează singur. Şi pe bună dreptate, dacă managerul nu este convins că jocul va supravieţui perioadei de iniţiere, nu ar trebui să îl promoveze

Dacă simţiţi nevoia de a răspunde acetui articol, vă rog să trimiteţi un mail către  info@theslotacademy.com