Alper Elmali: “Grand Casino Marriott va mai rămâne pe piaţă cel puţin încă 20 de ani”

noiembrie 21, 2011 in Exclusiv, Gambling, Gambling Europa, Gambling Romania, Interviuri

Casino Inside a stat de vorbă cu Alper Elmali, Manager General al Grand Casino Marriott, despre venirea sa în România, Grand Casino Marriott, problemele cu care se confruntă şi de ce este nevoie pentru a avea o echipă de conducere de top…

Spuneţi-ne, vă rog, câteva lucruri despre dumneavoastră şi cum aţi început în acest domeniu…

Am intrat în industria asta în 1983, la cazinoul hotelului Hilton din Istanbul, cu Casinos Austria Inc. (CAI) – primul cazinou deschis în Turcia. După doi ani în Istanbul, am fost transferat la Miami, unde compania deţinea câteva vapoare. Acolo am lucrat până când am obţinut postul de Manager. Apoi m-am mutat într-un birou pe uscat. La sfârşitul anului 1989, m-am mutat la Varşovia, la hotelul Marriott, ca să lucrez pentru un nou hotel şi cazinou, unde am fost Manager General până în 1992, când hotelurile Polonia au preluat afacerea. Apoi m-am ântors în Turcia unde am lucrat pentru câteva cazinouri ca General Manager până când acestea s-au închis, apoi m-am mutat din nou, de data aceasta în nordul Ciprului, unde am lucrat doi ani la Grand Casino Hilton. Acum sunt General Manager la Grand Casino Marriott România.

De cât timp sunteţi aici?

Din 2003, deci de aproape 10 ani. M-am căsătorit aici şi am o fiică încântătoare, poţi spune că sunt jumătate român. Îmi place Bucureştiul şi faptul că sunt aici…

Ce părere aveţi despre piaţa jocurilor de noroc de aici?

Când am venit aici, piața era plină de oportunități și foarte interesantă, dar după 2008 a început să scadă. În mod evident, cazinourile creează jucătorii. În această lume, nimeni nu rezistă la nesfârșit. Poate din cauza crizei economice. După cum probabil știți, în București erau 16 cazinouri, acum sunt doar șapte. Asta deoarece piața nu este atât de mare și nu aduce noi clienți. De asemenea, cheltuielile sunt foarte mari, deci crearea unui nou potențial este aproape imposibilă. Piața s-a scufundat mult de când am venit eu aici, iar lucrurile nu mai merg nici ele ca atunci. Vedeai oameni fericiți pe stradă, acum nu. Și dacă nu sunt fericiți, oamenii nu mai au timp pentru entertainment. Dacă ești jucător împătimit atunci e diferit, însă jucători adevărați sunt puțini. Și să știi că nu devii jucător peste noapte.

Spuneţi-ne câteva lucruri despre Grand Casino din România. Despre Marriott şi despre Hilton…

Marriott a apărut aici în 2001, iar oamenii care au făcut acest lucru posibil cunoșteau foarte bine zona gamblingului. Sunt din Israel și știu ce înseamnă un cazinou. În acel moment, piața era bună. Aș spune că Grand Casino este cel mai bun cazinou. În ultimul timp am auzit voci spunând că Grand Casino s-ar închide. Acest lucru nu se va întâmpla, vă pot asigura de acest lucru… Să nu credeți zvonurile. Contractul este valabil încă mulți ani.

Grand Casino Marriott are aproximativ 650 de metri pătrați și acum avem în jur de 20 de mese pentru mai multe tipuri de jocuri: Blackjack, ruletă, Carribean Stud Poker, Texas Hold’em, Three Card Poker, Triple Chance Poker, și multe altele. De luni până joi organizăm turnee de Texas Hold’em…

Există şi un spaţiu pentru aparate de jocuri…

Da, merge destul de bine şi a fost de curând dotat cu cele mai noi aparate. Este o cameră cu vreo 64 de aparate. Trecând la alte detalii, avem în jur de 350 de angajaţi, ceea ce înseamnă operaţiuni non-stop şi cred că este un lucru bun. Avem şi un bufet cochet, restaurant a-la-carte, sală VIP şi, o dată pe lună, organizăm petreceri pentru clienţii noştri…

Ce alte servicii mai oferiţi clienţilor dumneavostră?

Încercăm să alegem teme din culturi diferite şi atmosfere diferite pentru petreceri. Am organizat o noapte turcească şi poate vom face şi una braziliană şi tot aşa. Acestea sunt principalele activităţi cu care ne atragem clienţii.

Spuneţi-ne câte ceva şi despre echipă…

Persoanele din echipa mea sunt foarte experimentate, cu până la 20 de ani de business. Unii au chiar la fel de multă experiență ca şi mine: națională și internațională. Singura noastră problemă este că piața de aici nu este stabilă. De asemenea, dacă nu știi cum gândesc oamenii de aici, atunci ceva nu funcţionează. Suntem în sectorul serviciilor, deci trebuie să știi cum să comunici cu oamenii. Așa că avem nevoie de oameni experimentaţi.

Care este cea mai mare realizare a dumneavostră în cei 10 ani de când sunteţi aici?

De la început, scopul nostru a fost să menținem compania la cel mai înalt nivel. Aceasta este ținta noastră principală și pentru a face asta trebuie să ne menținem clienții mulțumiți. Și nu este un lucru ușor. Pe de altă parte, avem clienți care vin aici constant de ani buni. Aceste lucruri ne mulțumeşte și pe noi. Cred în continuare că lucrurile se vor schimba în bine.

Care sunt cele mai tari puncte ale Grand Casino?

Locația este cel mai important punct. Majoritatea oamenilor de afaceri care călătoresc vin aici. Acest sentiment este incredibil. Nu-mi plac cazinourile moderne, Grand Casino este unul construit în stil clasic. Managementul nu s-a schimbat prea mult în ultimii 10 ani, așa că ne înțelegem clienții destul de bine. Un alt punct important este că avem o reputație bună în oraș. Nu suntem o companie care a apărut peste noapte şi a dispărut în a doua; suntem de 10 ani pe piaţă. Și asta ne diferențiază față de ceilalți.

Ce planuri aveţi pentru viitor?

În primul rând, încercăm să depășim aceste zile mai grele. De asemenea, vrem să ne mutăm într-un spațiu mai extins și să creăm cel mai mare și cel mai bun cazinou din România. Lucrăm la asta însă nu ne grăbim. Dar veți ști când acest lucru se va întâmpla și veți fi surprinși.

Cum poate piaţa din România să depăşească situaţia actuală?

E vorba doar de marketing. Alte companii din alte sectoare pot organiza promoții sau pot pune bannere peste tot în oraș, însă noi nu putem face asta, sectorul nostru de activitate este unul special. Noi nu vrem să ne forțăm clienții. Totul trebuie să se întâmple de la sine. Treptat, piața s-a extins. Noi nu promovăm automobile sau bunuri de larg consum. Tot ce putem face în acest moment este să organizăm evenimente și să ne distrăm clienții cât timp sunt aici. Dacă întrebați oameni pe stradă ce înseamnă un cazinou, încă sunt mulți care nu vor ști ce să răspundă. Deci cu astfel de lucruri ne confruntăm. Vom vedea cum vor evolua lucrurile…

Aveţi o declaraţie de final?

Nimic nu va rămâne la fel. Era bine acum câţiva ani, însă acum e rău, dar şi asta se va schimba. În orice caz, Grand Casino va rămâne numărul 1 în România, şi asta pentru mulţi ani…