Parteneriat între gameri și cazinouri?
martie 31, 2013 in Gambling, Gambling America
La San Francisco s-a discutat oportunitatea inițierii unei colaborări între dezvoltatorii de jocuri și cazinouri, parteneriat care crea o piață de 20 miliarde dolari doar în Statele Unite.
Atunci când ne întrebam ce poate să mai apară nou și inovator pe piața jocurilor de noroc, brusc ne parvine din SanFrancisco, de la Game Developers Conference, o știre care ne trezește o oarecare nedumerire: producătorii de jocuri electronice ar fi interesați să colaboreze cu cazinourile land-based pentru a ataca în forță piața gamblingului la nivel global.
De unde până unde această idee?
Cu ocazia evenimentului de mai sus, a fost organizat un panel la nivel de experți, în care s-a pus întrebarea: Oare jocurile de noroc sunt următoarea oportunitate de creștere a afacerilor?
După ce au terminat cu jocurile de strategie, cu cele care sunt simulate diverse activități, de la pilotarea avioanelor până la conducerea unei afaceri care produce moțuri de bască, dezvoltatorii de jocuri s-au orientat către gambling. Am văzut că piața gamblingului dă semne de revenire, deci redevine atractivă pentru orice investitor.
Nu în urmă cu mult timp grupul grecesc Intralot SA, focalizat pe dezvoltarea de soluții pentru gaming și procesare plăți, a raportat creșterea veniturilor operaționale cu 14% față de anul fiscal anterior, ajungând la valoarea de 1,374 miliarde euro. Nu e rău deloc.
Să ne întoarcem la ideea de parteneriat și să vedem cam cu ce capital sau know-how vine fiecare dintre părți, cazinouri și gameri.
Cazinourile sunt principlaii actori ai pieței jocurilor de noroc dacă nereferim la capitalul deținut, la amploarea operațiunilor desfășurate, la resursa umană calificată și nu în ultimul rând la istoric.
Gamerii sunt cei care vor să vină la masa bogată reprezentată de piața gamblingului mondial. Atuurile lor se referă îndeosebi la creativitatea resursei umane proprii, precum și la multitudinea de tehnologii pe care le stăpânesc. În plus, au o experiență considerabilă pe mediul online, cel care se presupune că va servi pentru distribuția produselor și serviciilor rezultate din această colaborare.
Avem prin urmare o asociere între trecut și viitor. Între experiență și creativitate. Și vorbim despre atacarea unei piețe care ar valora aproximativ 20 miliarde dolari doar în Statele Unite, deci miza este imensă.
Ar fi ceva dacă o felie din afacerea asta ar încăpea pe mâna unor băieți pricepuți de pe malurile Dâmboviței. Poate că s-ar mai rezolva câte ceva din problemele acute ale bugetului de stat.