Dacă îţi place ceea ce faci, departe ajungi!
octombrie 8, 2010 in Exclusiv, Interviuri
O parafrazare a unui binecunoscut proverb care defineşte succesul, un succes pe care Monica Batsis, manager Casino Bucharest, l-a urcat treaptă cu treaptă, iar acum îl sauvurează pe deplin, mizând pe anumite puncte forte ale genului feminin.
Cum a început povestea dvs. în această industrie?
Am lucrat în proiectare timp de opt ani, înainte de a debuta în această industrie, în 1990, hotârându-mă clar să schimb mediul de stat în care lucram, cu cel privat. M-am prezentat alături de aproximativ 300 de candidaţi la un concurs pentru un job în cadrul cazinoului ce urma să fie deschis în incinta hotelului Intercontinental Bucureşti. Optasem pentru poziţia de recepţioner, fiind singura care avea o denumire familiară, dar, în urma testelor de aptitudini şi a pregătirii de aproape un an am fost selecţionată pentru postul de crupier. La final, în urma testărilor repetate, au fost aleşi pentru angajare 24 de cursanţi dintre care doar cinci fete, eu fiind una dintre acestea şi devenind, astfel, unul dintre primii crupieri din România în 1991, anul deschiderii oficiale a cazinoului. Pe toată durata pregătirii, mi-am păstrat job-ul din proiectare participând la cursurile pentru crupier în paralel. La job-ul din proiectare am renunţat ulterior, constatând că activitatea pe care aş fi desfăşurat-o ca şi crupier mă reprezenta mai bine, era mult mai antrenanată şi spectaculoasă. După doi ani am fost promovată ca inspector-şef de masă, apoi am devenit pit boss şi am rămas în poziţia aceasta până în 1999 când am fost promovată ca Manager adjunct, după alţi câţiva ani am mai urcat o treaptă până la ceea ce sunt azi, adică Managerul Cazinoului.
Cum sunteţi văzută de cei din industrie, având în vedere că sunteţi singura femeie manager de cazino?
Nu există probleme. Totul decurge normal chiar dacă la urma-urmei suntem competitori în acest domeniu. Oricum, fără a fi bănuită de falsă modestie, consider că pentru acest business cu precădere este mult mai important ca pe poziţia de manager să fie o femeie. Spun asta deoarece, între bărbaţi, atunci când apar momente tensionate sau anumite controverse, oarecum inerente în acest tip de activitate; se poate resimţi acel orgoliu tipic masculin, un gen de competiţie ce poate apărea între doi bărbaţi într-o dispută, în acest caz, între Managerul Cazinoului şi client, care poate afecta negativ relaţia companie-clientelă. Pe când, în momentul în care o femeie este cea care are decizia finală, abordarea este alta şi, totodată, disponibilitatea unei femei pentru flexibilitate, maleabilitate este mai mare decat în cazul bărbaţilor găsind soluţiile cele mai bune şi neofensive în orice situaţie. În acest caz, intuiţia, un atu al feminităţii joacă un rol foarte important.
Care sunt punctele dvs. forte în această funcţie?
Alături de intuiţie, prezenţa de spirit, viteza de reacţie, imparţialitate, fair-play, reuşind de cele mai multe ori să iau rapid decizii corecte în situaţii limită. De asemenea, pot să ofer clientului siguranţa şi încrederea de care are nevoie fiind corectă şi având grijă de interesele lui, punându-l pe el pe primul plan. Este, de asemenea, foarte important de menţionat faptul că suntem, probabil, singurul cazinou din România care aplică foarte conştiincios o politică de „Responsible Gambling”, venind în întâmpinarea clienţilor noştri pentru ai ajuta şi susţine să îşi limiteze sumele jucate sau vizitele în cazinou în momentul în care aceştia ar depăşi punctul până la care jocul este un divertisment.
Cum arată o zi de muncă din viaţa unui manager de cazino?
În mod cert nu e o rutină. De multe ori se poate întâmpla să preiau atribuţiile unui Manager adjunct. Iau contact atât cu personalul, cât şi cu oaspeţii noştri în permanenţă, supervizez, coordonez, practic am grijă de bunul demers al activităţii cazinoului pe care-l reprezint.
Care sunt în prezent şi pentru viitor activităţile ce definesc stilul Casino Bucharest?
Tot ce vă pot spune este că ne propunem să creăm un mediu cât mai select pentru clienţii noştri, cu servicii personalizate şi de calitate superioară. Aşa vrem să ne evidenţiem. Restul reprezintă elementul surpriză, clientului rămânându-i doar să-l descopere. Ne diferenţiem ca abordare şi ca aspect de celelalte cazinouri din ţară. Suntem, practic, un club exclusiv al jucătorilor de tip high-class, suntem mai selectivi. Spre exemplu, noi nu avem slot-machines, ci doar live games, serviciile sunt la cel mai înalt standard de profesionalism, iar atmosfera din cazinou este deosebit de selectă din punct de vedere al ambianţei, personalului şi, nu în ultimul rând, al clientelei care ne frecventează.
Cum definiţi echipa din cadrul cazinoului?
Într-un cuvânt, o familie. O echipă dinamică şi entuziastă, avem adesea discuţii libere, chiar şi personale, fără constrângeri. Comunicarea se face pe ambele sensuri.
Care a fost cea mai dificilă problemă cu care v-aţi confruntat?
Nu cred că a existat o astfel de situaţie fiindcă e foarte important să ai personalitatea, prezenţa de spirit necesară să îi poţi face faţă. Au fost în trecut nişte momente mai tensionate cu clienţi agresivi, dar am ţinut situaţia sub control şi nu le consider nişte probleme. Important e să ştii să le aplanezi. Totuşi, dacă ar fi să menţionez cea mai dificilă problemă aceasta ar fi Legea jocurilor de noroc aparută anul trecut, mai exact nivelul de taxare, majorat nejustificat, mai ales într-un an de criză economică generală.
Din punct de vedere legislativ, care sunt aspectele care vă nemulţumesc în activitatea dvs. în cazino?
Ar trebui reduse taxele, încurajat mediul privat, în general şi cel a cazinourilor, în special, considerând aportul substanţial al acestora la bugetul de stat, precum şi numărul important al locurilor de muncă oferite de acest domeniu de activitate. Majoritatea deciziilor legislative privind acest domeniu, nu au legătură cu realitatea, pur si simplu.