Gamblingul sustine fotbalul

aprilie 21, 2013 in Gambling

Din ce în ce mai multe companii din industria jocurilor de noroc se asociază în parteneriate cu cluburile de fotbal.

Există o tendință la nivel global în privința restrângerii modului în care companiile din industria jocurilor de noroc își pot promova serviciile. Totul pleacă de la normele legislative adoptate în diverese state, fie sub presiunea societății civile care vede în astfel de activități un pericol, fie din dorința Statelor de a restrânge astfel de practici care uneori se pot desfășura în mod clandestin.

Prinși la mijloc în acest tandem, jucătorii de pe piața gamblingului la nivel global se văd nevoiți să aloce bugete considerabile pentru a se asocia cu cluburile de fotbal. Acest fenomen este din ce în ce mai prezent în ultimii ani. Premier League, prima divizie de fotbal a Angliei, este un magnet pentru pasionații sportului cu balonul rotund peste tot pe mapamond, din Statele Unite până în Asia via Bătrânul Continent.

Practic această competiție este un produs bine realizat care în timp s-a transformat într-un vehicul de comunicare extrem de eficient. Atunci când ești urmărit săptămâmnal de miliarde de telespectatori, iar materialele produse sub brandul tău au o audiență inimaginabilă, este normal să tipărești bani din orice.

Spre exemplu, o echipă cu probleme sportive în acest sezon, Aston Villa, are semnat un acord cu Genting Casino pentru diverse acțiuni de marketing. Sponsorul primește pe lângă banalele beneficii legate de expunere pe echipamentul de joc, locul de disputare al competițiilor la care ia parte echipa, și materialele editate de club, și câteva posibilități de promovare inedite. Aici mă gândesc posibilutatea de a oferi propriilor clienți din cazino invitații la meciuri, posibilitatea de a cunoaște jucătorii sau materiale semnate chiar de aceștia.

Stoke City este sponsorizat de binecunoscuta companie bet365, un jucător important pe piața de gambling cu peste 7 milioane de clienți în 200 de țări.

Bineînțeles că și la acest acpitol lider trebuie să fie Manchester United, care un angajament cu Betfair în valoare de 4,5 milioane lire sterline pe durata a trei sezoane. Înțelegerea vizează dezvoltarea de programe comune de marketing și promovarea reciprocă a celor două branduri.

Bwin este o altă companie din zona jocurilor de noroc interesată de parteneriate cu fotbalul. Ca dovadă stau acordurile semante cu gigantul Real Madrid, dar și branduirea primei divizii din Portugalia.

În România încercările au fost destul de timide și pentru că nu avem companii puternice pe piață. Într-o perioadă Rapid București avea un acord cu SuperBet, însă relația nu a rezistat prea mult în timp.